International opmærksomhed 

Indtil for 15 år siden var Else Marie Pade (1924-2016) en perifer skikkelse i nyere dansk musikhistorie. Det blev der lavet gevaldigt om på, da hendes musik lige efter årtusindestiftet blev genopdaget af yngre generationer af elektroniske komponister og musikskribenter. Siden da har anerkendelsen af hende været støt stigende, og selvom hun gik bort sidste år, 91 år gammel, er interessen for hendes værker større end nogensinde.

Paneldebatter, filmvisning og koncerter

I samarbejde med koncertserien KammerKlang præsenterede Snyk to aftener i London med fokus på Else Marie Pade i London. Paneldebatter, oplæg, filmvisning og koncerter satte fokus på denne vigtige del af den danske musikhistorie og kastede samtidigt lys på den aktuelle danske scene og den tidlige elektronmusiks arvtagere.

Første arrangement fandt sted den 5. juni, hvor den danske lydkunstner Jacob Kirkegaard afholdte et personligt oplæg om Pades liv og musik og deres nære samarbejde, viste helt nye scanninger af en række af Pades partiturer og fremviste Sofie Tønsbergs dokumentarfilm Svævninger (2012), der skildrer de to komponisters samarbejde. Ydermere var der engelsk premiere på Pades første audio-visuelle værk En Dag på Dyrehavsbakken (1955) samt paneldiskussion om Pades arbejde i en bredere kontekst med deltagelse af den danske musikforsker Sanne Krogh Groth, BBC-producent og komponist Jo Hutton, The Wire-redaktør og EMS-researcher Frances Morgan og komponist Ain Bailey.

Ydermere affødte projektet en engelskoversættelse af en nyudgivet samling af Else Marie Pade-tekster, som i marts 2017 blev udgivet af det danske musikmagasin Passive/Aggressive. Samlingen indeholder tekster fra perioden 1958-2004 og består af førstehåndsindtryk fra den unge komponists møde med konkretmusikken samt to transskriberede fuldlængde-interviews fra 1979 og 2005