Ny kampagne synliggør #voresmusik

Dansk Komponistforening, DJBFA, DPA og Musikforlæggerne har iværksat kampagnen #voresmusik for at synliggøre den kreative og arbejdskrævende proces, som ligger bag et hvert musikalsk værk. Du kan følge med eller bidrage med fotos og video på de sociale medier under hashtagget #voresmusik

Af Marie Braad Larsen

Dansk Komponistforening, DJBFA, DPA og Musikforlæggerne er gået sammen om kampagnen #voresmusik, som skal være med til at synliggøre den proces og den arbejdsindsat som musikere og komponister lægger i deres musikalske værker. De mange arbejdstimer, som ligger bag et musikalsk værk, er ofte usynlige for de, der hjemme i stuerne eller i koncertsalene nyder godt af de musikalske resultater. Alle komponister, sangskrivere og musikforlæggere opfordres til at bruge hashtagget #voresmusik for på den måde at tage del i samtalen og sprede budskabet på de sociale medier. Læs mere

”Musikkens skabelse bliver ofte en usynlig proces, og usynlige processer har mange ulemper; blandt andet at det gør det svært for komponister og sangskrivere at sætte en fair pris på deres musik, der svarer til den arbejdsindsats, de har lagt for dagen,” siger Bent Sørensen, formand for Dansk Komponistforening.

Selv om kampagnen allerede er i fuld gang på de sociale medier kan du stadigvæk godt nå at følge og/eller biddrage til kampagnen anvende hashtagget #voresmusik. Du kan dele opdateringer om projekter, oplevelser med processer eller historier om, hvordan publikum har taget imod din musik. Dansk Komponistforening, DJBFA, DPA og Musikforlæggerne opfordrer alle til at dele, kommentere og like kampagnens videoer, og lade sig inspirere af andre musikere og komponisteres oplevelser, glæder og sorger ved den musikalske arbejdsprocess. #Voresmusik har en række ambassadører, som tæller blandt andre Karl William, Peter Bruun, Marie Højlund, Bjørn Svin og Anya, der vil tager os med bag kulisserne i arbejdet med deres musik.


Foto: Bjørn Svin

Søg fx på #voresmusik på Facebook (eksternt link)